недеља, 18. март 2012.

Посматрачко вече на Плочама

У суботу 17. марта Миодраг Секулић, Чедомир Станковић и моја маленкост смо отишли на плоче да после дужег времена обавим астрономска посматрања. Искористили смо прилику да нам Секула покаже свој нови тубус који је набавио, да видимо каквих је перформанси у пракси, али и да се на прави начин тестира нови систем са гајдинг телескопа. 

Уместо на стару локацију поред планинског дома, овог пута смо се зауставили нешто пре наведене локације, и то одмах близу главног пута. Након посматрања утврдили смо да је терен одличан за посматрање, чак шта више са те локације види се много већи део неба и светлосно загађење из правца Ниша нам није кварило доживљај ноћног неба. Опрему смо поставили, а ја сам искористио прилику да се окушам у широкоугаоној фотографији. Са собом сам понео свој Никон апарат и статив који сам купио.

Док су Чеда и Секула постављали телескоп ја сам фотографисао Орион. Користим последњу прилику у овом периоду да снимим целокупно сазвежђе. Направио сам укупно 99 снимака са експозицијом од по 8 секунди на Ф13. Можда сам требао нежо мањи Ф број да користим, али у сваком случају фотографија коју сам добио је засита одлична за почетак. Одлично се виде главне звезде сазвежђа и назире се чувена Орионова маглина М42. 

Орион снимљен синоћ
Када је телескоп постављен посматрање је могло да почне. Одмах смо на почетку урадили тестирање гајдинг система за који је утврђено да савршено функционише. Искористили смо прилику да снимимо триплет галаксија у сазвежђу Лава. Секула је подесио параметре на фотоапарату. Док је фотоапарат снимао, ми смо посматрали ноћно небо, провералавли наше знање из астрогнозије и радили смо снимање звезданих трагова. 

Звездани трагови око северњаче
Такође смо фотоапаратом забележили и активности које су се одвијале поред телескопа тако да су снимљене и неколико фотографија на ту тему.

Астрономи у акцији
Посматрање је трајало све до 3 ујутру. Почео је и хладан ветар да дува. Након овог посматрања сви смо стекли ново искуство и упознали смо нову локацију која ће сигурно у будућем периоду бити коришћена за астрономска посматрања, а можда и нека већа астрономска окупљања. Остале фотографије које сам снимио синоћ можете погледати на мом фото албуму.

Нема коментара:

Постави коментар