понедељак, 25. јул 2011.

Посматрачко вече на Летенци 2011.

Радан Митровић и "Годзила"
Ове године време није ишло на руку астрономима посматрачима на Летенци. Од три ноћи само је једна била ведра. Наравно сви који су понели своју опрему су искористили прилику да направе неке фотографије неба, али и остали да помоћу опреме других астронома погледају шта то има занимљиво на ноћном небу да се нађе. Прво ћу рећи нешто о опреми коју сам видео на Летенци, а онда описати и своје посматрачко вече и показати фотографије које сам направио.

Ове године је заиста било пуно телескопа на ливади. Просто нисам знао где прво да одем и коју опрему да погледам. Наравно највећи телескопи су привукли највише пажње. И ове године Радан Митровић је понео "Годзилу" која је заиста привлачила људе као магнет да је погледају, али и да баце поглед ка небу. Иначе реч је о Мидовом телескопу на Добсоновој монтажи. За разлику од прошле године, ове године сам се сликао са телескопом, али и Радана поред њега. Штета што нисам био до краја те вечери иначе сигурно бих покушао да се пробијем кроз гужву и бацим поглед ка небу. Овакав телескоп је нешто што је сан сваког астронома посматрача и заиста је одличан за посматрање планета и објеката дубоког неба.

Милош Гагић поред свог телеско
Телескоп SkyWatcher 300/1500 на HEQ6 монтажи у власништву Милоша Гагића ми је такође привукао пажњу, јер га први пут видим уживо, а до тад само на сајту Телескоп центра. То је колико ја знам, највећи телескоп на овој монтажи који може да се набави у телескоп центру. На сајту Астрономског магазина читаоци су могли да погледају видео снимке које је Милош направио кроз тај телескоп и заиста су предивне, а на Летенци сам имао прилике да видим снимак Јупитера који је те вечери Милош направио помоћу ALCCD5 камерице. Овај телескоп је идеалан за особу која поседује своју сопствену опсерваторију и за прављење фотографија планета и дубоког неба. Ако имате довољно новца и жељу да се бавите астрономијом ово је права опрема за вас, а сигуран сам да Милош одлично користи овај телескоп што и објављени снимци и фотографије говоре, али и постигнут резултат на овогодишњем Месијеровом маратону на Андревљу где је заузео 4 место. Сигуран сам да ће већ наредне године бити први на овом такмичењу.

Милош Савић и Ивана Војиновић 
Ту су били и други телескопи на Добсоновој монтажи, EQ монтажама, али ми је пажњу привукао телескоп овогодишњег победника Месијеровог маратона на Андревљу и на Летенци Милоша Савића. Он користи Њутнов телескоп 114/900 и то је на такмичењу био најмањи телескоп од свих, што говори о доброј техници коју је победник имао у трагању за М објектима. Победнику честитам на постигнутој дуплој круни ове године и желим пуно успеха у даљем раду.

На Летенци је било пуно других телескопа, али ови су ми привукли највећу пажњу. Сада ћу нешто укратко рећи о свом посматрању и опреми коју сам користио.

Од своје опреме ја сам понео двоглед који сам са својом девојком купио дан пре одласка на Летенку. Реч је о Практика двогледу 12х50 са ознаком Falcone. Одлучио сам да набавим посматрачку опрему коју могу да

користим у свакој прилици и да је лако преносив. Пошто сам се дуго саветовао са добрим пријатељем и секретаром астрономског друштва "Алфа" одлучио сам да узмем овај двоглед и заиста се исплатило. Успели смо Сања и ја да посматрамо објекте као што су М31 (Андромедина галаскија), М8 и М81. Нажалост нисмо те вечери на Летенци остали дуго, негде до пола 12 због исцрпљености од пута, али и од претходних обавеза на факултету и послу рано смо отишли на одмор. У сваком случају време смо искористили у посматрању небеских објеката, обнављању астрогнозије и фотографисању сазвежђа. За фотографисање сазвежђа користили смо BENQ DC C1035 фотоапарат. Фотографије су рађене са ИСО 1600 и експозицијом од 15 секунди. Након тога сутрадан смо их обрадили на рачунару у Photo Manager програму. Снимљене су сазвежђа Шкорпије, Лабуда, Лире, Орла, Делфина, Касиопеје, Андромеде и Персеја. Можете погледати фотографије које сам направио кликом на следећи линк.

Практика 12х50 коју сам набавио

Нема коментара:

Постави коментар