субота, 13. август 2011.

Персеиди из Крушевца 12.08.2011.

У петак 12.08.2011. године реализовао сам прво посматрачко вече Персеида из Крушевца у овој години. Организовао сам посматрање са циљем да се што више људи окупи и научи нешто о најпознатијој киши метеора. На посматрању је било око 10 присутних, углавном чланова АУ "Еурека". Ту су била и нека нова лица, а посебно ми је драго јер је било и деце млађег узраста. 

Од опреме припремио сам телескоп 60/700 са окуларом од 12,5 мм да би учесници могли да посматрају Месец и Јупитер. Чак смо направили и неколико фотографија Месеца док смо чекали да пролете метеори. Такође ту је био и двоглед 12х50 којим смо посматрали Месец, Јупитер, Андромедину галаксију и М 13 збијено звездано јато у сазвежђу Херкулеса.
Снимак Касиопеје, Андромеде и Андромедине галаксије
Док смо чекали да метеори пролете мало смо учили астрогнозију, где се које сазвежђе налази и како се зове. Најбитније је да је научено како да се оријентишемо у природи помоћу ноћног неба и пронађемо звезду северњачу. Наравно било је речи и о Великом и Малом Медведу, Андромеди, Касиопеји, Херкулесу, Шкорпији, Стрелцу, Лабуду, Орлу и Лири сазвежђима.

Посматрачи на Багдали
 Окупљање је било заказано за 21 час и 30 минута и чим су први посетиоци дошли већ су метеори почели да лете. Све нас је дочекао један предиван болид који је пролетео од сазвежђа Касиопеје па се до изнад сазвежђа Пегаза остављајући за собом дугачак траг. Након тога су углавном уследили метеори слабије магнитуде. Изузетно ми је драго што су сви уживали у посматрању, замишљали жеље, а неки су се чак и такмичили ко ће више метеора да види. Када се све скупи видели смо их око 15-ак сигурно.

Група људи која је дошла на посматрање посматрачко место напустила је око 23 часова (већина није послушала савет да се топлије обуку). Ја сам остао све до 1 сат после поноћи на посматрању. Негде око 23 и 45 на посматрању су се придружиле још две особе које су долазиле из града. Цело време посматрања правио сам фотографије помоћу свог фотоапарата Nikon D3100 који сам поставио на монтажу од свог телескопа која је моторизована и пратио углавном део неба између Касиопеје, Персеја и Андромеде. Направио сам преко 150 фотографија, али нажалост само сам на једној забележио кратак траг метеора. На другима углавном се налазе трагови авиона који су заиста били активни те вечери и надлетали небо наше земље. Фотографије сам обрадио јутрос и успео да извучем поред тих и фотографију дела сазвежђа Касипеје и Андромеде на којој се може приметити и Андромедина галаксија, такође ту је и фотографија сазвежђа Шкорпије које је залазило.

Снимак Касиопеје и метеора
Све у свему задовољан сам псотигнутим, јер је квалитет посматрања био знатно бољи од прошле године, нажалост број псоетилаца далеко мањи. Остаје нада да ће вечерас бити знатно више посетилаца и да ћу имати више среће са снимањем метеора. У мојој галерији можете погледати фотографије са јучерашњег посматрања.

Нема коментара:

Постави коментар