недеља, 14. август 2011.

Персеиди из Крушевца 13.08.2011.

Снимак једног од три метеора које је камера ухватила
Наредног дана, тј. у суботу 13.08.2011. године организовано је друго вече посматрања Персеида са Багдале у мојој режији и уз помоћ Канцеларије за младе Крушевац. Ове вечери време је било баш променљиво и на почетку посматрања било је доста облака тако да је посматрање у почетку било заиста ограничено на рупе које су се формирале у облацима. Ипак и у таквим условима успео сам да видим неколико метеора од којих је најсјајнији био у сазвежђу Волара. Негде око 10, пола 11 дошла је и мала, али одрабрана посматрачка група. Заиста могу рећи да ми је била привилегија што сам са њима радио псоматрање те ноћи са Багдале. Реч је о породици Јовановић (нажалост лоше ми иде памћење имена и то ми је једино остало у сећању) и две другарице њиховог старијег сина.

Посматрање је трајало све до 1 сат после поноћи и да не дужим причу видели смо око 10-ак метеора. Највише их је пролетело у сазвежђу Волара (штета што апарат нисам тамо окренуо него ка Касиопеји). Током посматрања метеора бацили смо поглед и ка Месецу, Јупитету али и М31 и М13 објектима. Посматрачи су били вредни и са собом понели двоглед 12х40 који је заиста квалитетан и одличну слику даје. Мој савет је да се таква опрема пажљиво чува. Током посматрања било је заиста пуно занимљивих и одличних питања упућених мени из астрономије и надам се да сам својим одговорима задовољио знатижељу присутних посматрача. То ме је заиста обрадовало јер ми је увек драже да радим са мањом групом људи који су заиста заинтересовани за то што радимо, него да их имам на стотине, а да сви зевају и гледају у празно.

  
Разговор о астрономији
Све у свему надам се да ће ово бити само почетак успешних активности из астрономије и науке које ћу реализовати са Канцеларијом за младе из Крушевца. У плану су многи други пројекти, о којима је било речи током посматрања и драго ми је да већ имам особе са којима ћу те пројекте моћи да реализујем.

Сад погледајте снимак који сам направио са синоћњег посматрања и наравно у албуму фотографије које су направљене.

Нема коментара:

Постави коментар