среда, 14. септембар 2011.

Јупитер и Месец из дворишта 13.09.2011.

Након последњег посматрања и неуспелих снимака М31 објекта, одлучио сам да поново изнесем опрему у двориште и снимим друге објекте, пре свега поново Месец и Јупитер. Ово је била изузетна прилика да се забележи транзит Ио сателита преко Јупитера. Транзит је отпочео у 21 час, а завршио се нешто после 23 часова. Нажалост Јупитер је био сувише ниско, барем када је реч о зградама које су ми блокирале поглед ка њему, тако да сам успео да снимим Јупитер након преласка Ио преко њега.
Јупитер и Ио (обрађено у REGISTAX 6)
Такође због Месечине није било погодно да се посматра било шта друго па сам одлучио да снимим  Месец, али да од тих фотографија направим Мозаик Месеца. Направио сам фотографије резолуције 640х480 пиксела и од тога направио Месечев мозаик. За снимање сам користио BENQ DC C1035 фотоапарат и снимао сам афокално користећи барлово сочиво 2х и окулар од 10мм. У албуму можете да погледате све фотографије са синоћњег посматрања.

Мозаик Месеца
Оно што је добро јесте да након читања текста Душана Мрђе о посматрању Сунца помоћу његовор рефрактора и коришћења филтера који је добио уз Телескоп, а који је зелене боје подстакао ме је да претурим по свом телескопу рефрактору 60/700 и да пронађем исти такав филтер. Склопио сам телескоп и изнео јуче да на брзину бацим поглед ка Сунцу и поглед је био величанствен. У наредном периоду позабавићу се мало озбиљнијим посматрањем и снимањем Сунца кроз свој телескоп. Очекујем долазак Бадер фолије којом ћу моћи да посматрам и преко њутна 150/750.

Данас сам гледајући по интернету схватио да нисам једини посматрао и снимао Месец синоћ. То је урадио и Предраг Агатоновић из Бора и фотографије су одличне с обзиром на посматрачке услове. У сваком случају треба увек радити на техници и побољшавати је. Зато сам ја коначно успео да снимим Јупитер и да добијем, рецимо, одличну фотографију.

Нема коментара:

Постави коментар