четвртак, 15. септембар 2011.

Снимак Сунца 15.09.2011.


Подстакнут текстом о посматрању Сунца са Астрономског магазина који је написао Душан Мрђа одлучио сам да и ја покушам да посматрам Сунце, али и да га снимим. Данас сам око 11:30 изнео свој телескоп рефрактор 60/700 и поставио филтер за Сунце на окуларе и посматрао.

Прво сам посматрао са највећим окуларом од 25мм и одлично сам видео цело Сунце. Иако филтер даје зелену боју Сунца, детаљи су јасно могли да се уоче, тј. пеге. Заиста их је доста на Сунчевој површини док се једна јасно могла горње делу фотографије Сунца. Након тога сам прешао на мањи окулар од 12,5мм и пажњу усмерио ка том делу. Тако је настала друга фотографија која је снимила баш тај део.
Снимак телескопа и Сунца

На крају сам поставио и најмањи окулар од 4мм али нисам успео да снимим Сунце фотоапаратом, јер сам то радио из руке и због дрхтања руке нисам добио чисте снимке. У сваком случају ово је заиста било одлично искуство за мене и зато сада са вама хоћу да поделим фотографије које сам направио. Можете их погледати у мом албуму.
Снимак пеге на Сунцу
Посматрање сам обавио из свог дворишта, а за снимање користио сам свој BENQ DC C1035, са експозицијом од 1/400 секунде и на ISO 100.

Нема коментара:

Постави коментар