петак, 29. јун 2012.

Фотографија сазвежђа Херкулес

У среду 20. јуна одлучио сам да изнесем своју опрему у двориште и да снимим широкоугаону фотографију. Те вечери мета је било сазвежђе Херкулес. У двориште сам изнео своју монтажу EQ3 и фотоапарат Nikon D3100. Након краћег монтирања опреме и њеног усеверавања почео сам са снимањем. Било је недге око 10 часова. Прво сам тестирао фотоапарат да бих утврдио коју експозицију најбоље да користим и колико аса. Одабрао сам да ћу користити 1600 аса и снимати са експозицијом од 30 секунди. Снимање сам почео и направио укупно 120 снимака сазвежђа. Након тога сам снимио и даркове које сам касније користио у обради фотографије.

Током снимања имао сам прилике да уживам у пријатном времену. Као што знамо лето је почело, као и сезона комараца и осталих досадних инсеката. За дивно чудо, није их било превише напољу, мада морам признати током снимања сам се доста шетао по дворишту, баш како бих избегао близак сусрет са њима. Јако ми је жао што нисам имао код себе и свој тубус 150/750 па да снимим М13 сазвежђе које се кроз двоглед баш фино видело.

Након снимања сам отишао на спавање пошто сам сутрадан имао испит на факултету. Ипак ујутру пред испит сам сео и обрадио фотографије и ево резултата.

Фотографија сазвежђа Херкулес (фото: Зоран Томић)

Фотографије сам обрадио у Deep Sky Staker програму. Наравно након тога ме чека и обрада у Photoshop програму, али то тек кад га будем инсталирао (већ дуже време се каним да инсталирам програм, али увек некако то не урадим).

Надам се да ће ово лето бити пуно астрономских активности за мене и да ћу успети да снимим задовољавајућ број астрофотографија.

Нема коментара:

Постави коментар