субота, 1. септембар 2012.

Фотографија "Плавог" Месеца

Овог августа имали смо прилике да видимо два пуна Месеца. Први је био 2. августа, а други 31. августа. Појава када се у једном Месецу виде два пуна Месеца није толико честа, дешава се на сваких 2,66 година. Следећи "плави" Месец биће 31. јула 2015. године.

"Плави" Месец представља други пун Месец у току једног календарског месеца. Због чега се ово дешава? Разлог лежи у томе што је дужина лунарног месеца 29,5 дана. То је период који је Месецу потребан да би обишао Земљу и прође корз све своје фазе. Током календарског месеца обично можемо видети један пун Месец, али, повремено, због разлике у дужини лунарног и календарског месеца можемо видети и два пуна Месеца, баш као синоћ.

Због тога одлучио сам да овај догађај забележим својим фотоапаратом. У двориште сам изнео телескоп и поставио опрему. Да бих добио што већу фотографију Месеца овог пута сам користио и Барлово сочиво 2× и направио сам пар фотографија. Резолуција фотографија је 5 мегапиксела и фотографије сам обрадио у Capture NX2 i Photoshop CS3. Од серије фотографија изабрао сам две најбоље и спојио. Тако сам добио фотографију "плавог" Месеца резолуције 4068 х 4068 пиксела. У наставку можете погледати ту фотографију и кликните на њу да би сте је видели у пуној резолуцији.

"Плави" Месец - телескоп Sky Watcher 150/750, Nikon D3100, барлово 2х, експ: 1/100 с

Више о "плавом" Месецу можете прочитати на сајтовима: Свемир, Свет науке, Астрономски магазин и Национална географија.

Нема коментара:

Постави коментар